منوی دسته بندی
تسویه حساب

سبد خرید شما خالی است.

خواص درمانی عرق نعنا

خواص و فواید درمانی عرق گیاهی نعناء

گیاه نعنا خواصی چون کمک به هضم غذا، کاهش وزن و زیبایی پوست دارد. همچنین عرق نعنا در تسکین سردرد و بهبود گلو درد نیز تاثیر زیادی دارد.

خواص و فواید عرق گیاهی نعناء

تسکین معده

اگر دچار معده درد هستید ، نوشیدن یک فنجان عرق نعناء می تواند معده را آرام کند و با متعادل کردن فرآیند گوارش و تسکین التهاب احتمالی، گوارش را بهبود بخشد.

عرق نعناء به دلیل گیاهی بودن، فیبر بالایی دارد که معده درد ناشی از یبوست را تسکین می دهد.

عرق نعناء برای کمک به کاهش وزن:

تمام عرقهای گیاهی از جمله عرق نعناء خاصیت کاهش وزن دارند زیرا برگ نعنا موجب حس سیری در فرد میشود.

افرادی که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند، یک ربع قبل و بعد از مصرف غذا ، نصف استکان عرق نعناء مصرف کنند چرا که مصرف نعنا، میزان چربی سازی را در بدن کاهش می دهد.

عرق نعناء برای درمان سرماخوردگی:

منتول موجود در عرق نعناء یک دکونژستانت شناخته شده است. دکونژستانت منتول با رفع خلط و مخاط باعث می شود هوای بیشتری وارد بینی شده و تنفس، آسان شود بنابراین استفاده از عرق نعنا برای رفع آبریزش بینی و احتقان مفید است . استفاده از عرق نعناء سبب خنک شدن گلو و رفع گلو درد که یکی از علائم سرماخوردگی است می شود.

 

عرق نعناء برای حفظ سلامت دهان:

منتول موجود در عرق نعناء خواص ضد میکروبی دارد به همین سبب از آن در کنار الکل اتیل برای تهیه برخی دهانشویه ها استفاده می کنند. دهانشویه های حاوی منتول برخلاف دهانشویه های الکلی، ، دهان را خشک نمی کنند و مری را آرام کرده و التهاب و خشکی آن را کاهش می دهند.

عرق نعنا برای زنان باردار:

مصرف عرق نعناء برای برطرف نمودن بیماری صبحگاهی زنان باردار و کاهش حالت تهوع آنان موثر است . استفاده از عرق نعناء باعث بهبود سوزش دل بخصوص در اوایل بارداری می شود.

 

تنظیم و تعادل هورمونهای زنانه و قاعده آور:

از خواص عرق نعناء در طب سنتی کمک به تنظیم و تعادل هورمونهای زنان است. عرق نعنا محرک رحم بوده و مصرف آن قاعده آور می باشد.

خاصیت عرق نعناء برای کودکان:

سبب بهبود دل پیچه و رفع اسهال و رفع مسمومیت های ناشی از غذا و گرمازدگی در کودکان میشود.  همچنین رقیق شده آن با مقدار آب فراوان برای درمان کولیک نوزادان مفید است.

 

طرز تهیه عرق نعنا:

برای تهیه عرق نعناء برگ های تازه نعنا را میجوشانند و پس از تبخیر آب، عملیات سرد کردن بخار و تقطیر را انجام میدهند. مایعی که با تقطیر به دست می آید عرق نعناء است که حاوی خواص گیاه می باشد.برای نگهداری عرق نعناء از ظرف های شیشه ای رنگی یا فلزی پاکیزه و بدون بو استفاده کنید و عرق نعنا را در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم آفتاب بگذارید.

 

میزان مصرف عرق نعناء:

برای مصرف این عرق های سنتی حجم کاملا مشخصی وجود ندارد و مقدار مصرف در گروه های سنی و جنسی مختلف متفاوت است . در صورت احساس نفخ و دل درد یک استکان عرق نعنا در هر وعده، مناسب است اما اگر غلظت و بوی عرق نعنا زیاد باشد نصف استکان از آن را مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *